Automobil je jenom stroj a takto se k němu musí přistupovat. Při každodenním nebo častém používání se jednotlivé díly opotřebovávají, až nakonec vypoví svou službu. A stejně jako v případě jakéhokoli jiného stroje, i v případě vozidla platí, že když jedna součástka doslouží, vůz nemůže bezproblémově a bezpečně fungovat. Když se začne automobil odlepovat od asfaltu nejen v zatáčkách, pravděpodobně touto součástkou jsou tlumiče, které je nutné co nejdříve vyměnit.

Jenže jaký tlumič je ideální pro naše vozidlo? Tlumiče nejsou autodílem, který by existoval jenom v jednom provedení. Právě naopak. Možností máme rovnou několik.

Nejzákladnějším tlumičem je olejový

Tlumičem se rozumí součástka, která má za úkol přeměnit kmitající energii závěsu kola-pružiny a změnit ji na tepelnou energii tlumičového oleje. Jinými slovy je úkolem této součástky zajistit, aby se kola držela na silnici. Pokud vám tento autodíl vypoví svou službu, ze všech nejdříve se vám nabídne olejový tlumič. Mluvíme o nejzákladnější verzi tlumiče, který je tvořen ze dvou plášťů – vnější a vnitřní trubky.

Pokud se rozhodnete pro olejový tlumič, mějte na paměti, že v průběhu používání zde dochází k pěnění oleje, a tím tedy i k postupnému poklesu tlumící síly.

Plynový tlumič jako druhá možnost

S touto jistou nevýhodou se však nesetkáte u plynového tlumiče. Je tedy krapet lepší volbou, jelikož stlačený plyn potlačuje zmiňované nežádoucí pěnění oleje.

Jednoplášťové tlumiče jsou součástí moderních vozidel

Pokud jste majitelem poměrně nového modelu vozidla, pravděpodobně se v něm ukrývá takzvaný jednoplášťový tlumič. Jak lze z názvu slova odvodit, má pouze jeden plášť a k tomu ventilkový systém,

který je spojen s pístní tyčí. Podle mnoha odborníků je tím nejlepším (tedy v porovnání s výše uvedenými), a to proto, že dokáže pracovat v jakékoli poloze (a to třeba i obráceně).

Přihlásit

Registrovat

Obnova hesla

Zadejte uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu, e-mailem obdržíte odkaz pro vytvoření nového hesla.