Drtivá většina lidí nyní pracuje formou home office a je to tak v pořádku. Alespoň se eliminuje riziko přenosu onemocnění, které nás už nějaký ten pátek sužuje. Jenže práce na takzvaný home office s sebou nese řadu investic – například investici do kvalitního notebooku. Aby vám opravdu dobře sloužil a mohli jste se na něj kdykoliv spolehnout, vybírejte ho pečlivě a podle několika kritérií.

Roli hraje rozlišení i druh displeje

Po příchodu do kamenné prodejny nebo po vstupu do online obchodu s elektronikou vás možná až překvapí, jak obrovská nabídka notebooků je. Vybrat si jeden, který bude vaším nejlepším společníkem, to se zdá být velmi těžké. Od čeho se můžete odrazit a čím si nabídku můžete alespoň trochu zúžit, je rozlišení a druh displeje. Dnes si nekupujte nic, co má horší rozlišení než Full HD (což odpovídá 1980×1080 bodům). Čím lepší rozlišení bude, tím lepší pro vás – jednoduchá rovnice.

Jakou má notebook paměť?

Co také hraje klíčovou roli, tak je paměť. Za dnešní minimum se považují 4GB. Odborníci takto velkou paměť berou za jakýsi základ, se kterým se však setkáváte stále méně. Nejčastěji se nabízí notebooky o velikosti paměti 8GB či více. Opět platí, že čím větší paměť bude, tím pro práci lepší. Nebudete si muset pořizovat žádné externí disky (tedy alespoň ne z počátku).

Kolik má notebook přípojných míst?

Je pravděpodobné, že při práci budete potřebovat takzvaná přípojná místa. Požadovaný počet těchto míst je velice individuální. Zatímco někdo bude chtít připojit k notebooku projektor přes HDMI kabel, jiný to nebude vyžadovat. Co ale vyžadovat bude, tak jsou vstupy pro USB, kterých začíná u notebooků ubývat.

Informujte se o pevném disku

Tím posledním kritériem, které vás bude zajímat při výběru notebooku, je pevný disk. Dáte přednost klasickému nebo SSD? Klasický pevný disk má většinou větší kapacitu, druhý však slibuje větší rychlost. Opět je to tedy ryze individuální záležitost.

Přihlásit

Registrovat

Obnova hesla

Zadejte uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu, e-mailem obdržíte odkaz pro vytvoření nového hesla.